۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۰۴

رسانه ها خبر دادند؛

محکومیت اظهارات تحریک آمیز جنبلاط از سوی روحانیون دروزی/ تاکید بر حمایت از دولت سوریه

محکومیت اظهارات تحریک آمیز جنبلاط از سوی روحانیون دروزی/ تاکید بر حمایت از دولت سوریه

دو روحانی طایفه دروزی با تاکید بر مواضع ثابت خود در قبال سوریه، اظهارات ولید جنبلاط مبنی بر مباح بودن خون دروزیهای حامی دولت سوریه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، دو روحانی طایفه دروزی سوریه ضمن محکوم کردن اظهارات رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان درباره مباح بودن خون دروزیهای حامی دولت سوریه، بر موضع ثابت خود در قبال دمشق تاکید کردند.

"حکمت هجری" یکی از این روحانیون اظهار داشت: هر کس خود را سیاستمدار می داند، حق ندارد در خارج از مرزهای کشور خود فتوا صادر کند یا دست به جهت دهی سیاسی بزند. وی افزود: ما نمی پذیریم کسی به ما به چشم آلت دست بنگرد و هر گونه که بخواهد با ما رفتار کرده و هر فتوایی که دوست داشته باشد، صادر کند.

هجری همچنین تاکید کرد: بنا بر اعتقاد طایفه دروزی در سوریه، هر کس از قانون و دولت پا فراتر گذارد، به بیراهه رفته است. از سوی دیگر "ایمن زهر الدین" دیگر روحانی طایفه دروزی با انتقاد شدید از مواضع خصمانه و تحریک آمیز جنبلاط اظهار داشت: زمانی که جنبلاط در پیگیری مطالبات گذشته خود با شکست روبرو شد، از اربابان خود در غرب، جبهه النصره و کشور کوچک قطر فتوا آموخت. خاطر نشان می شود جنبلاط از شخصیتهای دروزی لبنان پنجشنبه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که خون دروزیهایی که حامی دولت سوریه هستند، حلال است.

کد خبر 2027815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha